כיצד נתמרן בין הורות וקריירה?

שאלה זו הינה שאלה נפוצה מאד בקרב הורים המגיעים אליי להדרכה. הקושי לתמרן בין העבודה שמחייבת שהייה של שעות רבות בעבודה לבין הטיפול בילדים שמצריך להקדיש זמן לילדים (לשחק איתם, לעזור להם בשיעורי הבית, להסיע אותם לחוגים, לארח את החברים, להסיע את הילדים לחברים ועוד..), גורם להורים תחושה של תסכול ולפעמים אף לייאוש.


ההורים מרגישים שהם אינם מצליחים במשימת ההורות. הם חווים רגשות אשמה ותחושה זו מניעה אותם להתנהל מול הילדים בצורה לא נכונה. הם מנסים לרצות את הילדים ולספק להם את כל מבוקשם. הם מוותרים במקומות שלא צריך לוותר, וכך הגבולות מתערערים.



הנה מספר טיפים שיעזרו לכם בשילוב הקריירה וההורות:


10 טיפים מנצחים לשילוב קריירה והורות
צרו לוח זמנים לכל יום בשבוע. פרטו את כל המשימות שעליכם לעשות עם הילדים. הפירוט הוא ברמה כזו, שמאפשר לכם לדעת מה עליכם לעשות בכל שעה במשך היום.
ניהול זמן
כשעליכם להישאר שעות רבות בעבודה היעזרו בבני משפחה כמו סבים / סבתות או שכנים טובים. צרו שיתופי פעולה עם הורים אחרים בנושאים כגון הסעות לחוגים / צופים / ביקור אצל חברים וכדומה.
קבלת עזרה
בידקו האם במקום העבודה שלכם יכולים להתגמש עם שעות העבודה. למשל יום אחד אתם נשארים יותר שעות וביום אחר אתם יוצאים יותר מוקדם. אולי ניתן לשלב עבודה מהבית בחלק מהשעות.
חישבו מחוץ לקופסה
הכניסו ללוח הזמנים שלכם זמן איכות עם הילדים באופן קבוע. בזמן זה תנו את מירב תשומת הלב לילדים ולא עסוקים במקביל במשימות אחרות.
זמן איכות
אל תתנו לעבודה להשתלט עליכם ולהביא אותה הביתה מחוץ לשעות העבודה. כשאתם חוזרים הביתה היו עם בני המשפחה ותנו להם את מירב תשומת הלב (ללא שיחות טלפון מהעבודה, שליחת מיילים וכדומה..)

ההפך כאשר אתם בעבודה. בזמן זה אתם מרוכזים בעבודה והילדים יודעים שאסור להם להתקשר ולהפריע לכם , אלא רק בשעת חירום.
עבודה
למדו להאציל סמכויות. אל תיקחו על עצמכם את כל המשימות והמטלות. למדו לשתף ולחלק את המשימות עם בן / בת הזוג.
האצלת סמכויות
למדו את הילדים לקחת חלק במשימות הבית על מנת שלא כל העול יהיה על ההורים. על הדרך, אתם מחנכים את הילדים לתרומה ומועילות, לקיחת אחריות וחינוך לעצמאות. אלו ערכים חשובים להתפתחותו התקינה של הילד.
משימות הבית
בחנו אילו פעילויות גוזלות ממכם זמן רב. בדקו כיצד אתם יכולים להתייעל ולחסות את הזמן. כך למשל, במקום לעשות קניות בסופר ולבזבז זמן יקר רכשו את הקניות דרך האינטרנט. נכון שלפעמים העלות הכספית גבוהה יותר, אך קחו בחשבון שהדבר שיחסוך לכם הרבה זמן שאותו אפשר לנצל לדברים יותר פרודוקטיביים. כאשר מדובר בהורות עם קריירה, לעיתים זמן זה יותר חשוב מהחיסכון הכספי. בנושא עזרה בהכנת שיעורים, העזרו בתיכוניסטים שמחפשים להתפרנס ומצאו לילדכם נער או נערה שיכולים לעזור להם בשיעורים, דבר שיפחית חיכוכים רבים עם הילדים.
ניצול זמן נכון
תאמו ציפיות עם הילדים. קיראו להם לשיחה והקשיבו לצרכים שלהם. הציגו בפניהם את המחויבויות שלכם לעבודה והגיעו להסכמה עם הילדים כיצד להתנהל במשך השבוע. אמרו להם מה אתם מצפים מהם ובדקו מה הם מצפים מכם, דבר אשר יעזור לכם לשמור על יחסים טובים.
תאום ציפיות
אפשרו לעצמכם לקחת מדי פעם ימי חופש עם הילדים, לבלות איתם וליהנות איתם.
חופש

טיפים אלה יעזרו לכם לתמרן בין שני מעגלי החיים החשובים הללו ולהרגיש שאתם ממצים את עצמכם בעבודה וגם שומרים על יחסים טובים עם הילדים.


המאמר הורות וקריירה עודכן לאחרונה בתאריך: 26 אוגוסט 2019

חדווה בנטל
חדווה בנטל (.B.A) מנחת הורים לפי שיטת אדלר. בהכשרתי, אני בוגרת מכון אדלר, מכון מעגלים והטכניון. אני בעלת ניסיון של מעל 12 שנים בהדרכת הורים והדרכה של קבוצות, ומאחורי ניסיון של אלפי הורים. אני מתמחה בהדרכת הורים פרטנית, בעיות קשב וריכוז, תאומים, הגיל הרך ועוד. ניתן לקבל הדרכת הורים בצפון: בחיפה, בקריות, בעמקים, רמת ישי, יקנעם ובאזורים נוספים בארץ לפי דרישה.