מתכוננים לבית הספר

שנת הלימודים מעבר לפינה ועוד רגע הקטנטנים שלנו, שבילו בזמן האחרון כל כך הרבה שעות בבית עם אמא ואבא, יידרשו ללכת לגן או לבית הספר.
לילדים רבים הפרידה הזאת מהפינה המוגנת ומההורים אינה קלה כלל, ורבים מההורים חוששים מהרגע הזה שבו יהיה עליהם להשאיר את הילדים בגן או בכיתה והילדים יסרבו לתת להם ללכת…





אז מה עושים?

איך הופכים את היום הראשון בגן או בכיתה לחוויה נעימה וחיובית ולא לתכנית התנתקות דרמטית?




קבלו את תכנית "1 בספטמבר" להורה המצוי:


1. התחילו את ה-1 בספטמבר בערב שלפני –
הכינו, יחד עם כל ילד וילד, את הבגדים שילבש למחרת.
הכינו את התיק יחד – את הדברים שהוא עשוי להזדקק להם בבית הספר או בגן: את המשחק או הספר שהוא רוצה עבור ההפסקה; את המשקה, הכריך ו/או החטיף שהוא יאכל בהפסקת האוכל.

2. נהלו שיחה קלילה עם כל ילד (אפשר גם יחד – כל המשפחה) על התוכנית של יום המחרת –
מתי נקום? מה נעשה בבוקר? מה נאכל לפני שנצא? מי ייקח אותנו – אמא או אבא? האם נפרד מחוץ לכיתה? מחוץ לבית הספר? בתוך הגן אחרי שנגיד שלום לגננת? מה צפוי לקרות בגן/בבית הספר? מתי ואיך חוזרים הביתה? מה נרצה לעשות אחרי הלימודים? (נסו לתכנן יחד ומראש פעילות כיפית לאחר הצהריים)

3. צרו טקס פרידה מיוחד ומוסכם בינכם לבין ילדיכם –
הסכימו מראש עם כל ילד על דרך מיוחדת, בלתי נשכחת ואוהבת בשביל להיפרד. הנה כמה רעיונות: נשיקת שפתון על היד של הילד (כך שבכל פעם שיהיה עצוב יוכל להסתכל על היד שלו ולהרגיש כאילו אמא נותנת לו נשיקה), לחיצת יד סודית, או ביטוי מיוחד שאתם יוצרים עם הילד שלכם…

4. נסו להשתמש בשעון מעורר שמנגן צלילי טבע מרגיעים או במוזיקה שמחה – מה שמתאים למשפחה שלכם – העיקר להפוך את זמן ההשכמה ליותר כיפי. ילדים קטנים רבים אוהבים לקום עם דיסק אוסף שירי ילדים ולהיכנס כבר בבית לאווירת הגן.

5. בבוקר ה-1 לספטמבר הקפידו לקום מוקדם יותר. תנו לעצמכם ולילדכם תוספת זמן בבוקר – אפילו 15 דקות יעזרו. שבו איתם בזמן שהם אוכלים ארוחת בוקר ושוחחו שוב על התכנית היומית בשקט וברוגע לפני שאתם יוצאים מהבית.


שנת לימודים מוצלחת לכל ההורים והילדים!

המאמר תכנית "1 בספטמבר" להורה המצוי עודכן לאחרונה בתאריך: 7 אוקטובר 2019

חדווה בנטל
חדווה בנטל (.B.A) מנחת הורים לפי שיטת אדלר. בהכשרתי, אני בוגרת מכון אדלר, מכון מעגלים והטכניון. אני בעלת ניסיון של מעל 12 שנים בהדרכת הורים והדרכה של קבוצות, ומאחורי ניסיון של אלפי הורים. אני מתמחה בהדרכת הורים פרטנית, בעיות קשב וריכוז, תאומים, הגיל הרך ועוד. ניתן לקבל הדרכת הורים בצפון: בחיפה, בקריות, בעמקים, רמת ישי, יקנעם ובאזורים נוספים בארץ לפי דרישה.