קשה בבוקר

בוקר.
השמש זורחת והשעון המעורר מצלצל.
הילד החמוד שלכם קופץ מן המיטה, מצחצח שיניים, בוחר לעצמו בגדים מהארון, מוודא שכל המחברות להיום נמצאות בתיק, לוקח לעצמו צלחת קורנפלקס ויוצא לבית הספר רבע שעה לפני הזמן.
טוב… תודו שעכשיו אתם חולמים….




חזרה למציאות…

בוקר… אתם מנסים להעיר את הילד החמוד שלכם שעונה לכם (במקרה הטוב) בחיקוי של דב קוטב בחורף. רבע שעה לאחר מכן אתם חולפים על פני חדרו בכדי לקרוא לו לאכול ומוצאים אותו לבוש למחצה, שקוע במשחק שלא נגע בו קרוב לשנתיים. בדרך לבית הספר הוא נזכר ששכח את השיעורים שלו בסלון, ולבית הספר הוא מגיע בדיוק בצלצול.

בקרים יכולים להיות לחוצים עבור הורים רבים, אבל הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז מסיימים אותם עם הלשון בחוץ ולחץ דם גבוה…

הנה כמה רעיונות שיעזרו לכל הורה, ובמיוחד להורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, להתחיל את היום קצת יותר בנעימים:

תוכנית רב-יומית!

הכינו, יחד עם ילדכם, טבלה המפרטת את רצף הפעולות שהוא צריך לבצע בכל בוקר ועזרו לו להתרגל להשתמש בה.


זמן חלום!

שעות שינה מספיקות הן קריטיות עבור ילדים עם בעיות קשב וריכוז. תכננו את הערב והתחילו בהכנות לשינה מוקדם – כך שלילדכם תהיינה 10 שעות שינה שבסופן הוא יתעורר מאושש ורענן.

לא הולכים לישון על בטן ריקה!

ליתר דיוק, הקפידו לתת לילדכם מאכלים עשירים בחלבונים לפני השינה. טריטופן – חלבון המצוי בחלב ועוף – הינו חומר הרדמה טבעי, אבל כל מאכל עשיר בחלבון יעשה את העבודה ואכילתו כחצי שעה לפני השינה הינה דרך יעילה לסייע בהרדמות.

החלטות בערב!

הקפידו לבחור מראש את הבגדים לבית הספר והחליטו מראש על תפריטים לארוחת הבוקר ולכריך – כך תמנעו וויכוחים ובזבוז זמן רב בבוקר.

אורזים מראש!

הקפידו על הכנת תיק בית הספר, כולל כל השיעורים, הספרים והמחברות בערב. אם צריך לקחת משהו מיוחד הניחו אותו ליד דלת היציאה וחיסמו את המעבר כך שלא ניתן יהיה לשכוח אותו.

בוקר טוב ורגוע!

פתחו בהדרגה את התריסים והכניסו אור לחדר. בחורף, כשחשוך בחוץ, אפשר להתקין עמעם (דימר) ולהאיר את החדר לאט לאט.

ילדים רבים בעלי קשב וריכוז סובלים מרגישות יתר למגע. נסו להעיר את ילדכם בעדינות על ידי ליטוף באמצעות מטלית רכה ולחה מעל לגבות או על הלחיים (יש להסכים על כך עם הילד מראש ולוודא שפעולה זאת אינה מביאה לתגובה הפוכה ומציתה אותו לפעלתנות יתר).


עברתם את הבוקר בשלום? חזקו את ילדכם בדרך החוצה וספרו לו כמה נעים היה לכם איתו.

המאמר איך להתחיל את הבוקר עם ילד בעל הפרעת קשב וריכוז עודכן לאחרונה בתאריך: 7 אוקטובר 2019

חדווה בנטל
חדווה בנטל (.B.A) מנחת הורים לפי שיטת אדלר. בהכשרתי, אני בוגרת מכון אדלר, מכון מעגלים והטכניון. אני בעלת ניסיון של מעל 12 שנים בהדרכת הורים והדרכה של קבוצות, ומאחורי ניסיון של אלפי הורים. אני מתמחה בהדרכת הורים פרטנית, בעיות קשב וריכוז, תאומים, הגיל הרך ועוד. ניתן לקבל הדרכת הורים בצפון: בחיפה, בקריות, בעמקים, רמת ישי, יקנעם ובאזורים נוספים בארץ לפי דרישה.